Verlangen is dubbelzinnig - het is een gevoel dat door iedereen wordt begeerd, maar ook zeer gevaarlijk is.
Het creëren van een verlangen op de markt naar een bepaald product of een bepaalde dienst is een van de belangrijkste dromen van een distributeur.
Dit is bijzonder belangrijk in de categorie luxemerken, waar de koper niet spontaan een produkt kiest, maar van tevoren droomt, van tevoren plant, naar een bepaalde verkoper komt om een bepaald artikel of een bepaalde dienst te kopen en het met opwinding koopt.
De taak van de distributeur, die op het eerste gezicht heel mooi lijkt, blijft helaas vaak een droom. Om een blijvende begeerte te creëren in plaats van een kortstondige fascinatie, volstaat het niet grote hoeveelheden middelen aan reclame te besteden, maar is een lange reeks van gecoördineerde acties tussen verkoop, marketing, logistiek en B2B-partners nodig - die zorgt voor succes op lange termijn.
Verlangen is gevaarlijk omdat het leidt tot een exponentiële toename van de vraag, niet alleen bij eindgebruikers, maar ook bij B2B-klanten die voortdurend op zoek zijn naar producten waarin ze hun tijd en geld kunnen investeren. Op korte termijn, wanneer de vraag sterk toeneemt, worden bedrijven vaak geconfronteerd met enorme uitdagingen die hun reputatie drastisch kunnen schaden doordat ze niet meer aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Of het is een kans om naar het volgende niveau te stijgen.
Succes vereist onmiddellijke en nauwe samenwerking tussen partners. Alleen door samen te plannen en de volledige verantwoordelijkheid te nemen om onze verbintenissen na te komen, kunnen we een echte marktleider worden in ons vakgebied, in onze categorie, en tegelijk genieten van een duurzame investering.