De geschiedenis van decoratieve cosmetica gaat terug tot meer dan 7000 jaar geleden op bijna alle continenten en de relevantie ervan duurt voort tot op de dag van vandaag. Generaties, tendensen, gewoonten veranderen, de levensstandaard stijgt, het bewustzijn en de bevolking nemen toe en natuurlijk neemt het verbruik van decoratieve cosmetica van jaar tot jaar toe. In de loop der eeuwen is de cultuur van het gebruik van make-up zo gemuteerd, van rituele ceremonies of de jacht tot eenvoudig dagelijks gebruik met het idee om zichzelf een plezier te doen. Tegenwoordig staat de cultuur van decoratieve cosmetica het dichtst bij kunst, mode en design in vergelijking met welk cosmetisch product dan ook.
Exclusiviteit is het afgelopen decennium een hot topic geweest. Decoratieve cosmetica is de meest voorkomende keuze voor een snelle verandering van look of gewoon om meer glamour toe te voegen. Vooral met de groei van het aanbod aan decoratieve cosmeticaproducten neemt ook de concurrentie voor visagisten snel toe en heeft het professionaliseringsniveau een ongekende hoogte bereikt. Dit biedt nog meer mogelijkheden.
De categorie decoratieve cosmetica is de nieuwste categorie in de LE.WELL Groep, die we minder dan 4 jaar geleden in onze portefeuille hebben opgenomen. In nauwe samenwerking met de meest invloedrijke modeontwerpers, schoonheidsinstituten, beroemdheden en visagisten in onze markten, zien wij een enorm onbenut potentieel. In de komende jaren zal LE.WELL bijzondere aandacht besteden aan de producten in deze categorie. Momenteel zijn onze producten te vinden in 8500 verkooppunten in 6 Europese landen.