HAARVERZORGING

Haarverzorging is de oudste categorie bij LE.WELL. Het is vanuit deze categorie dat onze reis begon. In 2000 zijn we begonnen met een paar schoonheidssalons in Riga, één merkbureau en een huis-aan-huis verkoopstrategie. Tot op de dag van vandaag - al meer dan 20 jaar - blijven de verkoopkanalen voor schoonheidssalons, kapperszaken en dagspa's zeer specifiek, aangezien de relatie niet met de saloneigenaars maar met elke individuele professional wordt opgebouwd. Nu de concurrentie tussen de merken snel toeneemt, worden de professionals ook kritischer. Het aanknopen en onderhouden van nauwe relaties is een van de belangrijkste uitdagingen voor leveranciers van schoonheidssalons.

In de 20 jaar dat LE.WELL bestaat, hebben wij een reputatie opgebouwd als betrouwbare partner in de markt en hebben wij nauwe relaties opgebouwd met meer dan 15.000 schoonheidssalons van het niveau A en A+ in acht Europese landen. Dit stelt ons in staat om zeer snel nuttige informatie te verzamelen over de veranderende marktsituatie. Alleen door precies te weten wat professionals nodig hebben en door uw concurrenten te analyseren, kunt u voortdurend iets anders, iets speciaals, aanbieden en zo uw leidende positie behouden. De categorie haarverzorging is momenteel goed voor 15% van de totale omzet van LE.WELL.

In de afgelopen jaren zijn schoonheidssalons geconfronteerd met grote uitdagingen op het gebied van e-commerce. E-commerce is letterlijk niet concurrerend waardoor het inkomen van professionals daalt. Daarom is de vraag naar niche haarverzorgingsproducten in schoonheidssalons op dit moment bijzonder groot, met een goed gecontroleerde online verkoop. De afgelopen jaren heeft LE.WELL enkele merken in deze categorie laten vallen als gevolg van ongecontroleerde online handel.